Sommarlängtan?

Även om jag förespråkar att vara i nuet, att njuta av den årstid som är nu istället för att hela tiden försöka ligga steget före dvs när det är höst längta till julen, när det är vinter längta efter sommaren osv så är det ju i januari och februari som vi gör förberedelser inför sommaren. Jag sitter tex och tittar på vilka fröer jag ska beställa för att i sommar kunna skörda egenodlade grönsaker.
 
 
Leverantörer visar sin vår och sommarkollektion nu, och i förra veckan var det ju Formex där inköpare lägger sina  beställningar så det är svårt att undgå att se vad som kommer finnas i affärerna till sommaren. Och även om jag shoppar betydligt mindre nu än tidigare, så händer det att ett och annat nyinköp slinker med - speciellt när det gäller till hemmet (mer dit än till mig själv numer) och Greengates nya kollektion har som vanligt en väldigt härlig känsla. Jag tittar oftare på känslan än på själva sakerna :)
 
 
greengate_6
 
En sån här härlig altan skulle jag vilja ha. Ett mysigt ombonat rum som förbinder inne med ute. Mycket textilier och kuddar som gör det skönt att hänga här en skön sommarkväll istället för i vardagsrumssoffan.
 
 
Där kan jag ta en kopp kvällste med hembakade biscotti, som vi har tänkt att baka för första gången nästa gång dottern är hos mig :)
 
 
greengate_5
 
 
greengate_2
 
Rena produktbilder gör inte så mycket för mig, utan jag tittar gärna på andra detaljer. Här gillar jag stolarna och ljuslyktorna (som är lätt att göra själv av tomma glasburkar istället för att köpa färdiga!)
 
 
De här necessärerna tycker jag är fina. Undra om dottern också tycker om dem......hon fyller snart 15 år och har önskat sig en ny neccessär
 
 
greengate_8
 
Jag ska visa henne bilderna och se vad hon tycker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0