Rensa på Facebook

När jag väl känt den sköna känslan som kommer av att rensa bland sina fysiska saker, tagit bort allt som inte tilltalar mig fullt ut och bara behåller sådana saker som jag använder regelbundet och som jag tycker om, kommer lusten att rensa även på andra ställen.


Idag har jag rensat ganska mycket bland mina "vänner" på Facebook. När jag tittar på min vänlista inser jag att en del av dem vet jag inte ens vilka de är (ni vet när man har varit på kurs någonstans, på en resa, på en tjejfest eller något så kommer det vänförfrågningar från flera man träffat där, men aldrig har någon kontakt med mer), några är gamla bekanta från skoltiden men som inte var särskilt nära vänner då och definitivt inte nu då vi inte har någon kontakt alls, några är gamla pojkvänner som gått vidare i livet, några är vänners vänner osv.


Jag har rensat bort flera sådana, men jag har nog några flera genomgångar kvar innan jag är klar. På min vänlista på Facebook vill jag ha de som är mina nära vänner, de som bor långt bort och jag inte träffar särskilt ofta och människor som betyder något för mig, på olika sätt. Resten kan jag faktiskt ta bort. Jag hoppas jag inte sårar någon genom att ta bort dem från vänlistan.


Hur gör du med Facebook? Har du många "vänner" som du knappt vet vilka de är, eller har du begränsat dig till dina närmaste vänner?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har begränsat... eh, nej, jag har frigjort mig så pass att jag inte ens reggat mig på Facebook faktiskt. ;)

2012-03-26 @ 19:17:02
Postat av: CrimsonAnna

Jag har en enkel regel-jag ska ha träffat dig i fysisk form, och jag ska vilja umgås med dig:)

2012-03-27 @ 10:16:50
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0