Nationaldag

Idag är det Sveriges nationaldag, och numera en röd dag.




Firar ni nationaldagen på något särskilt sätt eller är det bara en ledig dag?


Själv firar jag inte, utan förmiddagen har jag tillbringat i stallet där det idag var klubbmästerskap i hoppning. Jag tävlade inte men var funktionär. Eftermiddagen blir det blandat tvättstugan, städning, mataffär och ta hand om katterna. Igår avmaskade jag dom allihop då en av dom fått mask.


Så glamourös blir min nationaldag, som i år ligger på en dag då jag är ledig ändå så jag märker inte av något alls idag, mer än att bussen har flaggor ;)


På vilket sätt firar ni nationaldagen, och tycker ni att det är något vi ska fira? Vad är egentligen typiskt svenskt?


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Tycker att det är värt att fira-men jag firar inte idag. Gjorde dock två viktiga saker-hälsade på mormor och tvättar:)

2012-06-06 @ 17:25:46
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0