Let it snow, let it snow, let it snow.....

Jaha, då kom snön till slut även till Göteborg ;) I morse hörde jag väderleksrapporten säga att det ska komma en decimeter snö här idag, och det ska bli vitt även här. En stund senare började de första snöflingorna dala och nu yr snön ner.


Kanske det blir så mycket att vi kan göra en snögubbe


 

Eller kanske plocka ner pulkan från vinden och ge sig ut i backen här brevid (fast det får jag väl ta med mig mina vuxna vänner på då dottern inte alls gillar det längre, men det är tur att jag har vänner som är lika barnsliga som jag :))


Igår kväll var jag ute med mina arbetskamrater och bowlade och åt fajitas vilket var riktigt roligt. Ikväll ska jag hem till en vän i närheten och fika och kanske spela spel. Idag var tanken att bege mig till det stora shoppingcentret för att ta nya foton till körkortet. Men när snön yr ner får bilen stå på parkeringen idag, och så känner jag mig inte så fin idag, och ett nytt körkort ska jag ju dras med i tio år så då vill jag att fotot ska vara bra, så det får bli en dag i kommande vecka istället.


Idag ska jag njuta av snön. Det är så vackert när himlen är vit, och snöflingorna yr omkring och allt blir vitt, vitt, vitt. Nu när julen är slut och alla (nåja de allra flesta iallafall) har plockat ner sina julbelysningar är det härligt när snön lyser upp i mörkret.


Skridskor utomhus tycker jag är mysigt, men i en ishall förtas mycket av känslan

 

 



Men då är det ju en fördel om sjön är plogad :) Här är en bild från förra vintern då vi tänkte göra en skridskoutflykt. Fårskinnsfällen var med, soppa i termosen, smörgåsar och hemlagat godis, skridskor och hjälm....och så var inte isen plogad när vi kom dit utan det var ett tjockt lager med snö, så skridskoturen fick bli en promenad istället, men fika i snön blev det ändå :)


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

så underbart att bara "låta det snöa"... jag myser och trivs.

hör en del klaga - oroas och bli stressade. men vi har tur flickorna och jag, som ingenstans ska.

vi downshiftar på flera plan. inga tider. inga måsten.

kram och tack för din fina blogg, dina tips och klokskaper :)

ps - läser "slow" nu. sakta...

2012-01-21 @ 18:17:38
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Så mysigt! Dottern och jag har varit hos en kompis och fikat i flera timmar, och på vägen hem hade vi snöbollskrig med massa skratt. Det är det som är livet :)



Jag ska läsa om Slow om ett litet tag. Har fortfarande några biblioteksböcker som ska läsas först, sen ska jag ta den ett kapitel i taget.

Kram

2012-01-21 @ 21:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0