Härlig vardagslyx

Vilken lyxig morgon jag haftidag, en helt vanlig vardagstisdag. Vaknade tidigare än klockan (som stod på sex) och låg i sängen en halvtimme och vaknade till på ett mjukt sätt. I sängen brevid mig låg en varm katt som lojt sträckte på sig för att sedan krulla ihop sig igen.


Tassade ut i köket vid sextiden och istället för att göra vanlig vardagsfrukost, gjorde jag äggröra och bacon med tropisk juice innan jag gick in och väckte dottern. Sen stängde vi in oss själva i köket, tände de stora ljusen på köksbordet (och då är det lugnast om inga katter är i närheten) och unnade oss en lång frukost en helt vanlig vardag. Efter den varma frukosten njöt vi även av färsk frukt. En morgon utan stress och med tid till prat och mys. Känns som en väldigt lyxig början på dagen ;)



Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

riktigt gott för både kropp och själ. idag har jag köpt rosenrot - har du nån erfarenhet?

kram från dalsland//

2012-01-17 @ 13:26:40
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Nej, själv har jag aldrig testat rosenrot, men jag har vänner som har gjort det och varit väldigt nöjda :)

2012-01-17 @ 13:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0