Hemaltare

Någonstans i hemmet kan du arrangera ett litet hemaltare, kanske i baguaområdet för Frid och balans, som är placerat i centrum av hemmet.


På ett hemaltare kan du arrangera saker som har betydelse för dig, kanske några ljus, en andlig förebild om du är troende, en Buddhastaty, ett fotografi eller en vacker växt.




Detta är från Tine K:s hem. Hemma hos mig har jag en liten byrå med en staty av en ängel, två ljuslyktor som vi själva har gjort med decoupageteknik där vi har använt servetter med änglamotiv och över det hänger en tavla som min dotter har gjort. Den står i centrum av vårt hem och gör mig glad varje dag jag kommer hem.


Ett hemaltare ska ge frid och en känsla av glädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0