Förvaringstips

På Martha Stewarts hemsida kan man hitta en mängd smarta förvaringstips. Här är några jag gillar;




Tomma glasburkar är perfekta att förvara saker i. Själv har jag en burk för skruvar, en för mindre spikar, en för pärlor och här förvaras fröpåsar till nästa vår då de ska ner i marken :)




Har du många fjärrkontroller till alla apparater? Samla ihop dem och förvara dem i en burk, eller en liten vas. Fjärrkontroller är inte särskilt vackra saker, men på detta sätt blir förvaringen snyggare, och du behöver aldrig mer leta efter någon fjärrkontroll, då du vet var de finns.




Har du lite kallt och dragigt på golvet? Sätt fram en korg med raggsockor eller mjuka tofflor som dina besökare kan låna, och slipper frysa om fötterna när de besöker dig :) Själv går jag mest hela tiden runt i tofflor eller raggsockor hemma vintertid, och då har jag inte ens särskilt kallt hemma hos mig, men golven brukar vara kalla.




För att undvika dropp och att skor eller stövlar blöter ner och förstör golv denna årstid, som kan innebära en hel del regn, sätt skorna på en plåt så samlar du upp vattnet.




Har du överbliven buljong, eller hemkokad fond? Frys in dem i muffinsformar för att sedan förvara i fryspåsar, vilket gör det lätt att ta fram det du behöver. Jag brukar frysa in grädde i istärningslådor, och även rödvin som blir över, för att sedan kunna använda det i matlagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0