Ljuspunkter

I lördags var jag i en av mina favoritbutiker, Gröna Bönan i Billdal. Jag gillar den butiken för den är så charmig. På ganska liten yta har de blommor, frukt, grönsaker, delikatesser, choklad, teer, ost, kläder och inredningsprylar. Där gillar jag att gå omkring och botanisera. Vi stannar ofta där på lördagar när dottern är på väg till sina gitarrlektioner och köper frukt eller tomater som mellanmål. I lördags hann jag precis in innan de stängde. De supertrevliga tjejerna som driver affären sa att det varit helt galet med försäljning av uteblommor i helgen. Solen sken, och trots inte alltför många plusgrader värmde den ändå ganska skönt. Då blir det rusning till handelsträdgårdar och planskolor för inköp av härliga vårblommor.


Själv tänkte jag tanken när jag tittade ut på mina bruna, vissnade ljung och andra höstblommor som såg ledsna ut, men hann inte iväg i helgen. Men snart ska jag plantera påskliljor, penseér och andra vårblommor och njuta av en helt annan utblick från vardagsrumsfönstret. Som små solar ska de få stå på mitt bord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0