Utflyktstips

När vi har sådan här härliga dagar som idag, med sol och lite vind gillar jag att åka på utflykt, gärna en bit utanför staden. Lantlig miljö, fin butik att gå och titta på kläder och inredning, gott fika, fina omgivningar som gjorda för en promenad. Det gillar jag! Men jag tycker det finns ganska lite sådan ställen att välja på runt Göteborg. Ett ställe jag gillar, och som jag ska åka till idag är Stora Holms Säteri. Där finns en inredningsbutik, Nyblom & Kollén outlet, delikatessaffär, mysigt orangerie med gott hembakat fika, mysiga miljöer med vackra hus, och så islandshästar i hagarna.

 




Tidigare var mitt favoritställe Nordgården ute i Billdal och det var med sorg i hjärtat som jag såg att gården togs över av nya ägare, som valde att lägga ner all verksamhet och bara ha det som privatbostad

 




När jag åker och hälsar på min mamma i Örebro nästa gång ska vi ta en tur till Smultrongården. Jag var där för första gången i höstas. Och vilket ställe! Precis i min smak! Fina kläder, mycket Odd Molly, härliga inredningssaker till bra priser och supergott hembakat bröd. Väl värt ett besök om ni är i Örebro-trakten



   


Förutom Stora Holms Säteri tycker jag att Göteborg saknar den här typen av mysiga ställen, som blir som ett utflyktsmål i sig. Vet ni något ställe att tipsa om....eller kanske jag skulle starta något själv?


Kommentarer
Postat av: Lena

Gokväll! Jag hoppas innerligt att du kommer till oss i Fritsla någon dag och upptäcker vilket perfekt utflyktsmål det är! Fiket i byn har öppet tisdag-lördag, annars finns det såklart fik i Kinna! Lova att du säger vem du är om du kommer! /Lena

2011-02-12 @ 23:11:20
URL: http://aratorp.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Det ska jagabsolut göra, Lena. Jag och dottern hade tänkt åka när ni hade tjejkväll för ett tag sedan, men kom tyvärr inte iväg :( men snart så....kanske när våren spritter i benen och hemmet behöver vårpiffas lite :)

2011-02-13 @ 09:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0