Åh, vilken mässa....

Om ni befinner er i Göteborg i helgen kan jag verkligen rekommendera Passion för mat! Vilken mässa. Trött och riktigt proppmätt blir det soffan för mig resten av kvällen. Men, så mycket god mat jag har ätit. Hummersoppa, rotfruktssoppa, musslor på två olika sätt, lax på alla möjliga sätt - bla rökt, gravad, som fiskpinnar med cornflakes och parmesan, ostar och charkuterier i massor, grillad ryggbiff med olika såser och tillbehör, grillad entrecote, grillat fläsk, smoothies, frukter, choklad. Ja, ni hör ju själva att man blir riktigt, riktigt mätt av allt det goda.


Santa Maria hade en fin monter, där finaste Malin jobbade, och bara där smakade jag quesadillas, chicken nuggets, chili con carne och laxtacos. Mm, så gott!


Flera bra mässerbjudanden fanns det naturligtvis också. Om du inte kör bil dit (vilket jag rekommenderar att du inte gör. Det var svårt att hitta parkering) så kan du även hyra ett vinglas och köpa dryckeskuponger och prova fem olika sorters vin.


Mycket trevlig mässa som gav mersmak, och roligt att prova så mycket spännande mat. Ny smak på yoghurt och några nya goda såser köptes hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0