Leende smittar




Leende smittar av sig. Ser du en glad människa som skrattar eller ler, börjar nästan automatiskt dina muskler i ansiktet också att le. Att skratta och le ger känslor av glädje. Om du ler mot någon blir den personen mer positivt inriktad mot dig, du får bättre service, blir själv gladare och glädje i sig är också smittsamt. Kom in i ett rum där alla är glada, skrattar och ler, och det är svårt att själv fortsätta sura.


Själva smileyansiktet skapades 1963, som en gul knapp med två svarta prickar som ögon och en uppåtvänd kurva som mun. Den användes av ett stort försäkringsbolag som en del i en kampanj för att få upp arbetsmoralen, och blev en stor hit.


När jag spelar golf har jag en peg med ett smileyansikte på som jag brukar använda. När jag sätter ner den i marken och lägger bollen på, ler den till mig och jag ler tillbaka. Den får mig att tänka positiva tankar, vilket gör att chansen att spelet ska gå bra är mycket större. Tänk att en så liten tecknad symbol kan få så positiva effekter.

Tänk då vad ett riktigt leende kan göra!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0