Ännu en vecka med Lina

Veckan som kommer är det dags för en vecka med Linas matkasse igen. Fast jag har redan märkt att vår familj nog är för liten för att det ska passa in för konceptet. Jag har massor av mat kvar av det som skulle vara för förra veckan, både tillagat i frysen och flera portioner i kylskåpet. Jag har även en del råvaror som jag inte har använt slut på, och som jag troligen kommer behöva slänga. Jag tycker inte om att slänga mat. Så det blir nog bara Linas matkasse en vecka till, tyvärr för jag gillar konceptet och recepten är kanon. Men det är för mycket för två personer. Det borde finnas en mindre kasse för små familjer.


Kommande vecka har iallafall dessa recept


Veckans meny vecka 15

A Medel: Kyckling med solrospestoströssel och spaghetti
B Medel: Sydamerikansk chiligryta med svarta bönor och färsk koriander
C Medel: Indonesisk köttfärslimpa med gurk-fraiche och ris
D Snabb: Fisksoppa med saffran och tomat serverad med baguette.
E Tuff: Fänkålsbrässerad fläskytterfilé med parmesandoftande potatismos.


Det mesta låter jättegott. Spännande rätter och bra variation. Jag ska ge det en chans en vecka till, och efter det fatta beslut om det blir en fortsättning eller inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0