Mera planer

Den första saken jag tror jag ska ge snickarna i uppdrag är att ta upp för en altandörr från matrummet till trädgården, ut till köksträdgården.
 
 
Häng med :)
 
 
 
Ner för trappan, till köket :)
 
 
 
 
 
Från köket ser man bort till matrumshörnan
 
 
 
Fårskinnet i kökssoffan är en riktig favoritplats för flera av katterna. Soffan ska målas vit nästa gång jag är på plasts. Den har blivit slipad, så nu är det dags för målning. Denna har jag för övrigt fått gratis på en Bortskänkesannons, och sen klätt med nytt tyg.
 
 
 
Här vid väggen mellan förrådsdörren och kökssoffan ska jag göra en altandörr.
 
 
 
Vilket kommer bli på denna vägg med en trappa ner till den lilla uteplatsen
 
 
 
Och rakt fram ligger grönsaks- och kryddodlingarna. Här tänker jag så småningom ha ett vaxthus.
 
 
 
Denna sommar såg odlingarna så här tråkigt ut, men nu ska jag börja förodla så kommande sommar  blir bättre.
 
 
 
Det kommer också ge en bättre kontakt mellan inne och ute, och matrummet kommer bli väldigt ljust. Just nu finns det stora fönster mot söder, vilket är åt vägen till och med altandörr med en trapp man kan sitta på som vätter åt öster vet jag var alla sommarfrukostar kommer intas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Kommer bli kanon! Mysigt kök du har!

2015-02-22 @ 13:56:09
Postat av: Irene

Aha, det var ett förråd där under trappan!

Det kommer bli superbra med en dörr där, ser det redan framför mig :-)

2015-02-23 @ 13:57:09
URL: http://wangborgshem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0