Djurens dag

4 oktober är Djurens dag, och då djur är en central del av mitt liv vill jag gärna uppmärksamma det här på bloggen.
 
 
Förbered dig inför Djurens dag 2014
 
Bara här i Sverige finns det minst 100.000 hemlösa katter och nu när kylan och vintern kommer blir det svårt för dem på många sätt. Att det finns så många katter utan ägare beror på att kattens status har varit läg under en lång tid. Många kastrerar inte sina katter, fortfarande existerar det sommarkatter som får ett hem någon månad på sommaren och som sedan lämnas ensam att försöka klara sig på egen hand.
 
 
Om du funderar på att skaffa ett djur överväg då att adoptera en hemlös katt, hund eller kanin. Mina sex katter är alla hemlösa katter som jag har tagit hand om.
 
På Djurens rätt kan du läsa mer om vad man kan göra för att minska katternas lidande. http://www.djurensratt.se/sites/default/files/kattfolder_a3_tryck.pdf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0