Lördagsnöje

Idag har det varit en sån där typisk senhöstdag som jag gillar :) Det har varit grått och lite duggregn vilket har gjort att det knappt har varit ljust på hela dagen.
 
 
Jag är uppe vid åttatiden på helger. Det är sovmorgon för mig :) Då tänder jag ljus, gör iordning frukost och myser runt i morgonrocken länge, länge. Idag var jag iväg lite ärenden mitt på dagen för att sedan lägga mig i soffan sen eftermiddag för att se en film med en kopp te, kex, ost, marmelad och mörk choklad.
 
 
En dag att bara njuta av helt enkelt. Inga måsten. Inget särskilt att göra, utan bara njuta av dagen. Kanske läsa någon av de böcker jag hämtade på biblioteket. Kanske se om det finns en annan film jag vill se på Netflix. Kanske pyssla lite hemma.
 
 
Mina katter ligger hopkurade och sover lite runt om i hemmet, men när de inte sover gör de detta:
 
 
 
 
Sitter på köksbordet och spanar intensivt....
 
 
 
 
 
 
 
För utanför köksfönstret har vi en häck. Där har jag fågelbord och talgbollar vilket fåglarna uppskattar. När de inte äter flyger de upp i trädet brevid och väntar på att de ska bli fritt fram igen. Här kan mina katter sitta och titta länge.
 
 
 
Tills jag pratar med dom. Maxie är en tjej som inte får nog av kel.
 
 
 
Figaro är trött och gäspar stort. Tror det är dags att gå och lägga sig igen. Jag håller med :) Maxie och Figaro var de två som jag hade från början. De är adopterade från ett katthem. Sen kom kattmamman Celine hit med sina tre små ungar några år senare, och nu trivs de ganska bra tillsammans hela flocken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0