Vilodagen

Förr i tiden var söndagar veckans vilodag. Den dagen i veckan då man inte arbetade, gick i kyrkan på förmiddagen medan resten av dagen var det vila som gällde.
 
 
Hur gör vi idag? Hur brukar ni spendera era söndagar? För mig är söndagar ofta en dag då jag tar det lugnt dvs jag har inga aktiviteter inbokade. Jag skrotar runt hemma, städar, plockar lite, lagar mat, surfar på datorn, läser och klappar mina katter, som är så glada över att jag är hemma hela dagen.
 
 
Då kan dagarna se ut så här :))
 
 
 
 
Sitta i soffan med en bok, tända ljus och den mest sällskapiga katten liggandes i knät
 
 
 
Som verkligen har förstått innebörden i orden "helga vilodagen" ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Mysigt med djur! Själv har jag två hundar som skänker mig mycket glädje! Mia :-)

Svar: Ja visst är det härligt med djur. De ger så mycket glädje att det inte går att mäta. Idag efter jobbet har jag först lekt med de alla en stund och medan maten stod i ugnen kom två stycken och var jättekeliga så jag tog mig en lugn stund med dem medan jag väntade på att äta. Nu sover de allihop :)
None None

2014-03-06 @ 06:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0