Vårdagjämning

Tjoho , vilken fantastisk vecka detta har varit! När något går bra börjar andra saker också falla på plats.
 
 
Huset i Skåne är nu vårt. Jag ska besikta det imorgon och sen skriva kontraktet. Tillträd blir 1/7 men helst skulle jag ju vilja ha det redan till påsk. Då är jag ledig många dagar i sträck, och nu vill jag bara fixa till det där. Vi ska leta på loppisar efter möbler och prylar som passar huset. Sen kommer jag ju vilja tillbringa all tid där :)
 
 
Idag är det vårdagjämning så nu går vi mot ljusare tider då dagarna börjar bli längre än nätterna. Detta kommer bli en vår full med växtkraft och löftn om nya saker för mig på flera plan. För snart tre år sedan skrev jag ner en plan över hur jag vill leva mitt liv - vart jag vill bo, hur det ska vara där, vad jag vill arbeta med, hur mycket jag vill arbeta osv och nu börjar flera saker falla på plats. Så härligt :)
 
 
 
 
Sen när alla blommor börjar komma kan man smycka sig med fina blomsterkransar :)
 
 
Eller så kommer jag njuta av alla vackra blommor i min nya trädgård.
 
 
Samma uteplats sommartid (säljarens bild)
 
 
Fasad åt öster, sensommar (säljarens bild)
 
 
Liten uteplats med morgon- och förmiddagssol
 
 
Åh vad jag känner mig trädgårdsinspirerad i år, och slukar inspirerande trädgårdstidningar på kvällarna. Många tankar, idéer och planer har jag, sen får vi väl se i vilken takt de kommer realiseras, och säkert ändras en hel del under tiden :) Men själva drömmandet och planerandet är en del av njutningen, tycker jag. Sen när sommaren väl kommer ligger jag nog helst i hängmattan och bara njuter. Tur för mig att de som bor där idag jobbar med trädgård så den är redan väldigt fin.

Kommentarer
Postat av: nillashalsaharmoni

Åh, vad roligt! Grattis till huset! Jag gläder mig verkligen med dig och din dotter!
Varma hälsningar, Gunilla

2014-03-21 @ 22:16:19
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: Monica

Stort grattis! Så roligt för er. Kram Monica

2014-03-21 @ 22:49:34
Postat av: Inger

Grattis till huset!

2014-03-21 @ 23:14:11
Postat av: Yve

Så härligt det ser ut. Stort grattis till ert fina hus.

2014-03-21 @ 23:56:25
Postat av: Åsa

Härligt att få ta del av så mycket positivt.
Grattis och lycka till!
Kram från Åsa

2014-03-22 @ 08:14:11
URL: http://himmelochsmultron.blogspot.se
Postat av: Lotta

Grattis!
Underbart när drömmar blir verklighet!!!
Allt gott till er.Lotta

2014-03-22 @ 17:38:38
Postat av: tina

Har kollat in varje dag för att se om du skrivit nåt mer om hur det går med budgivningen och se, nu är det erat! Känner er ju inte men är otroligt glad för er skull att ni äntligen hittat ett ställe :)

Trevlig helg!

2014-03-22 @ 18:25:37
URL: http://atwaterlilyroad.blogspot.se
Postat av: Birgit Ståhl

Grattis
Lycka ill med nya huset.En liten fråga.Hur blir
det med jobb och skola för dottern?

2014-03-23 @ 17:31:37
Postat av: Anonym

Så härligt! Jag tror att ni kommer att trivas! Det ser så mysigt ut! Själv tror jag att jag ska skriva mig en ny "önskar att det händer/det KOMMER att HÄNDA"-lista Mvh PiaFia

2014-03-23 @ 20:14:23
Postat av: Anna-Lena

Grattis och lycka till med huset! Både människor och katter kommer nog att njuta av tillvaron :)

2014-03-23 @ 22:49:32
Postat av: Irene

GRATTIS!!! till hela Din vecka o. särskilt då huset!
Håller tummarna för att besiktningen blir blank :-)

Svar: Tack Irene! Men tänka sig att ett drygt hundra år gammalt hus ska ha ett blankt besiktningsprotokoll är nog att ta i :) Men han var väldigt grundlig och tog tre timmar på sig att besikta 60 kvm :)
None None

2014-03-24 @ 10:53:32
URL: http://wangborgshem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0