Mer av huset :)

Här kommer en liten bildkavalkad från vårt hus
 
 
Först lite bilder från köket
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mellan matrummet och vardagsrummet, till vänster om hyllan är en hall med dörren från vägen och tre garderober. Den dörren känns helt onödig då den inte kommer användas alls, så den ska jag sätta igen, sätta in ett fönster där istället. Sen kommer väggarna mellan kök, matrum och hallen att rivas (ev) och skapa ett större lantkök. Där den nya spisen står idag har det stått en gammal vedspis, och en sådan vill jag gärna ha :) Så hela köksdelen med matrum kommer planeras om på några års sikt, men det är väldigt mysigt som det är redan idag. Jag vill inte ha ett stort hus, men när det är få kvadratmeter är det viktigt att planera dem på ett bra sätt, och att all yta också utnyttjas. Det känns inte så när det finns två hallar i huset, varav den ena bara blir en
genomgångsyta.
 
 
 
Matplatsen
 
 
 
 
 
Utrymmet under trappen tycker jag är bra utnyttjat. Här står tex dammsugare och andra saker man behöver, men som inte behöver stå framme. Går också att använda som skafferi.
 
 
 
Dörren längst bort går till badrummet och direkt innan är en liten hall och det är den dörren som är naturlig att använda då det går en gång upp från parkeringen.
 
 
Planritning entréplan
 
 
 
 
 
Vardagsrummet med kamin
 
 
 
 
 
 
 
Badrummet, som behöver kaklas om
 
 
 
 
 
 
Sovrummet
 
 
 
Bilder tagna vid olika tillfällen. Det här blir dotterns rum, och vi är i full gång med planeringen :)
 
 
 
 
 
 
Övre hallen
 
 
 
 
Här ska det också målas vitt. Här kommer det bli min sovplats inrett i vitt och rosa blommor.Här har jag faktiskten del saker hemma som jag inte använder, men som funkar här bla ett lapptäckesöverkast, liknande kudde, filt, sängbord, rosa och vitrandig matta och lampa med rosa sidenskärm från Watt & Weke som passar här. Så i bilen på inflyttningsdagen kommer jag ha med mig sådana mycket välbehövliga sake :) Men sängen köps på plats.
 
 
 
 
Ja, det var alla rummen invändigt. Det är lite småfix att göra med ytorna, största åtgärden blir badrummet som är klantigt kaklat tyvärr, då det både är värmeslingor i golvet, klinker och kakel. Kunde ha varit så bra om det var ordentligt gjort. Nu blir det till att göra om och göra rätt.
 
 
Sängarna kommer vi köpa nya, iallafall madrasserna, men kan gärna leta efter snygga sängstommar på loppis. Kanske en mysig fåtölj i sovrummet. Dottern vill ha en gungstol. Någon byrå för förvaring behövs, en gammal kista vill dottern ha på sitt rum. Köket behöver bord och fyra stolar och kanske en skänk eller vitrin. Vardagsrummet har jag ingen aning om vad vi behöver än, mer än en soffa och kanske en fåtölj och någonstans att förvara spel och lite andra saker att göra regniga dagar då man inte vill åka på utflykt. Det ska också inhandlas varsin gammal cykel att bege sig ut på de närliggande grusvägarna med.

Kommentarer
Postat av: piah

Stort grattis! Vilket litet paradis Ni fått att njuta av!!! Tänk att Du hade hästar 'runt knuten' med som en bonus. :) och härlig trädgård :)
kram *piah*

2014-03-25 @ 06:47:58
URL: http://piahsblommorochting.blogspot.se
Postat av: nillashalsaharmoni

Så roligt att ta del av era planer för rummen, hur ni kommer att sätta er prägel på huset! Ser verkligen ljust ut!
Hälsningar, Gunilla

2014-03-25 @ 12:41:03
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: Mia

Grattis! Vad mysigt erat hus ser ut! Mia :-)

2014-03-26 @ 06:26:57
Postat av: Kristina

Grattis till nya huset. Det ser helt underbart ut! På bilderna ser det ut som ett hus som jag skulle trivas i.

Svar: Ja det är så mysigt och tror vi kommer trivas bra där. Många planer har jag, men får ta en sak i taget. Just nu är det bara en lång, lång väntan innan vi får tillräde.
None None

2014-03-31 @ 08:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0