Datorpaus

I helgen har jag haft en ofrivillig datapaus, och därmed också en bloggpaus. I fredags när min laptop var på väg och ladda ur upptäckte jag att jag hade glömt laddaren på jobbet. Min första reaktion - "men hur ska jag klara mig hela helgen utan datorn" byttes snabbt mot ett konstaterande att det var bara att finna sig i.
 
 
Och sedan kändes det ganska skönt, då jag lätt kan bli sittande framför datorn alldeles för länge - skriva blogginlägg, läsa andra bloggar, facebook, hemnet, surfa runt lite. Ja, timmarna kan lätt bli fler än vad jag från början hade tänkt.
 
 
Så lite mediefasta emellanåt är nog bra, oavsett om den var planerad eller inte :))
 
 
Något inom media som jag gillar väldigt mycket är Emma Knyckare på P3
 
 
 
Tidigare var hon med i satirprogrammet Tankesmedjan, som jag brukar lyssna på i bilen när jag är på väg hem från jobbet. Nu har hon ett eget program varje dag kl 11-12. Så rolig tjej. Jag älskar hennes stil. Tyvärr är det ju inte alltid jag sitter i bilen mellan 11 och 12, och bilen är det enda stället där jag lyssnar på radio då jag inte har någon varken hemma eller på jobbet. Men nu ska det införskaffas en radio, gärna i lite gammaldags stil.
 
 
Jag tycker de här från Roberts radio är så söta i sin vintagestil, men priset känns lite väl högt. Nästan 2000 kr för en radio är mycket pengar.
 
 
Så är det någon som har ett bra tips på en söt och prisvärd radio får ni gärna tipsa mig :)
 
 
Den här fanns tidigare på Claes Ohlsson för 399 kr, men då jag var inne i den närmaste affären såg jag ingen
 
 
 
Eller så blir det en sån här liten diskret, som inte tar så mycket plats
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Radioen fra Claes Ohlson kan du iallfall få på nettet her i Norge, den er dessuten på rea! Men jeg vil anbefale å kjøpe en internettradio! Vi fikk en i julegave og det er fantastisk mange spennende radiokanaler rundt omkring i verden som er så kul å høre på :-)

2014-03-11 @ 09:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0