Renovera badrum

En av de första sakerna vi ska göra när vi får tillträde till vårt nya hus är att renovera badrummet. Den förra ägaren, alltså den före de som bor där nu, har gjort renoveringen själv utan att vara särskilt kunnig. Så det är slarvigt gjort och ríktigt fult på sina håll. Jag vet inte heller hur det är gjort med fuktspärr och sådant. Mellan golv och vägg är det stora glipor på vissa håll.
 
 
Så här ser det ut idag:
 
 
 
 
 
Det är inte räta linjer, och man kan se hur klantigt kaklet är gjort mot golvet på denna bilden. Badrummet är ganska litet och på denna skiss från nuvarande ägare kan man se måtten och dispositionen.
 
 
 
Det första vi ska göra är att ta bort badkaret. Vi badar väldigt sällan och badkaret tar onödigt stor plats i det lilla utrymmet, så istället har jag tänkt göra en duschhörna, vilket både är mer praktiskt och vilket också frigör utrymme så tvättmaskinen kan få flytta in från uthuset.
 
 
Jag gillar det enkla vita standardkaklet så det kommer jag vlja ha, men med vita fogar istället för dess grå som gör väggarna oroliga med sitt tydliga rutmönster. I badrum är det ett överskott på vattenelementet och även metallelementet med allt det vita kaklet, så för att balansera upp det behövs både jord och trä. Träelementet finns bla i gröna växter, och med ett stort fönster i badrummet finns det alla förutsättningar för att ha några vackra växter. Jordelementet kommer jag ha med lite trädetaljer, beiga handdukar och ett klinkergolv i beige.
 
 
Flera av mina favoritbloggar håller också på med badrumsrenovering, så det är roligt att följa hur andra löser olika saker och även bli inspirerad. Irene, med bloggen Wangborgs hem har liknande tankar om sitt badrum som hag har om mitt, men vi tänker ofta lika om olika saker :)
 
 
 
Katarina, med bloggen Sallys hus, som har ett riktigt drömhus på landet utanför Örebro håller också på att renovera sitt badrum
 
 
 
 
Även Lotta med  bloggen Fyra årstider gjorde om sitt badrum till ett  gigantiskt stort lantligt badrum för något år sedan.
 
 
 
 
Även Clara, med bloggen Underbara Clara håller på med badrumsrenovering, men har inte visat några bilder från det än. Jag gillar hennes vintagestil i övriga hemmet med mycket loppisfynd .http://blogg.amelia.se/underbaraclara/
 

Kommentarer
Postat av: Irene

Ajdå, förstår att Ni vill göra om det där ;-)
Skall bli kul att se det senare!!

Svar: Ja, jag ska ta in offert redan i sommar och se om vi kan komma igång med arbetet i höst
None None

2014-06-10 @ 09:49:18
URL: http://wangborgshem.se/blogger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0