Glad Midsommar

 
Jag har lite kluvna känslor för midsommar. Dels tycker jag att det är vackert, sommaren startar med midsommarafton, många går på semester till denna helg, naturen är så vacker, fina klänningar, mycket blommor osv.
 
 
Samtidigt tycker jag att midsommar är en väldigt kravfylld dag, precis som nyårsafton. Detta är en helg då man m å s t e ha något planerat, vara med många vänner, resa bort, vara glad - fira. Att bara se det som en dag som alla andra, vilken fredag som helst, är knappast accepterad. Precis som vid nyårsafton är det så många "måsten" som ligger i luften.
 
 
Jag gillar inte det. Jag ska inte åka iväg någonstans. Jag ska inte på någon fest. Jag ska inte äta någon speciell midsommarmat. Jag firar midsommar enkelt tillsammans med dottern. Om vädret är fint och vi känner för det åker vi till något ställe i närheten, tex Gunnebo Slott som på bilden, fikar och dansar några varv runt stången och njuter av den vackra naturen. Sen lagar vi en god middag, som inte består av sill, potatis och jordgubbar.
 
 
Är det regnigt och dåligt väder så hoppar vi över det. Ett år ställde vi en stor krukväxt mitt på golvet, satte på vår bästa sommarmusik och dansade hemma medan regnet piskade mot rutan. Det blev en jättebra midsommar :)
 
 
Jag hoppas ni har en riktigt bra midsommar, oavsett vad ni gör - och släpp på alla "måsten" med mat, väder, relationer och njut av en härlig årstid och strunta i om vädret är "riktigt" midsommarväder eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0