En lyxig helg

Vilken lyxig helg jag har haft! Vad är lyx för dig? För mig stavas lyxen T I D.
 
 
Eftersom min onsdagsridning är slut för terminen, och alla hästarna har åkt på sommarbete har jag bytt mina lediga onsdagar mot ledig fredag plus ledig måndag, vilket innebär en lång ledig helg.
 
 
Jag har också låtit datorn få vila sedan i torsdags eftermiddag och tillbringat dagarna utomhus. Solen har flödat över Göteborg och trots en del kalla vindar har det varit väldigt skönt att vara ute.
 
 
Jag har också haft en rolig och social helg. Årets roligaste tillställning var i lördags kväll, då en vän anordnade årets stora Music Quiz. Fjorton personer tävlade i fem olika grrenar under lika många timmar för att till sist kora årets vinnare. För tre år sedan stod jag som slutlig vinnare, men jag tror att min tävlingsinstinkt har minskat med åren. Nu är det viktigaste att ha roligt och umgås med både gamla och nya bekantskaper.
 
 
I helgen har jag också jobbat ideeltt på hopptävlingar som min ridskola anordnade, både lördag och söndag. Att jobba ideelt som volontär är något som tilltalar mig. Att göra något gott för någon, utan att bra sig om pengar, utan tänka på vad mitt bidrag av tid kan tillföra ger en stor tillfredsställelse. Man kan jobba som volontär på olika sätt. I förra veckan stannade jag till på Erikshjälpen i Kunsbacka och fyndade både en klänning, en kavaj och ett par skor. Där hade de lappar uppe och sökte volontärer att arbeta i deras butik, som var den fräschaste loppis jag någonsin varit på, och så trevlig och serviceminded personal som jobbade där för att ge tillbaka och göra gott. En vän till mig kommer tillbringa sommaren som volontär på ett shelter för hemlösa hundar i Spanien. Fantastiskt tycker jag.
 
 
När jag sammanfattar min helg inser jag att jag har prickat in flera av de sakerna forskningen visar gör oss lyckliga - relationer, ideellt arbete, skratta, vara i naturen
 
 
Vad jag däremot INTE har gjort är att - vara i köpcenter, shoppat, spenderat pengar, suttit framför datorn
 
 
Så för mig har detta varit en otroligt lyxig helg :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0