Tänka om...

Ibland blir inte saker riktigt som man tänkt och planerat. Då är det bra att vara flexibel och tänka om. Så fick jag göra i mitt hus när vi flyttade in.
 
 
 
I vardagsrummet står inte alls den vita Ektorpsoffan som jag hade tänkt. För den gick inte in genom dörren, eller rättare sagt var hallen för liten för att få in soffan genom. Så den står nu ute i brygghuset och väntar på att jag ska fatta ett beslut hur jag ska göra. Antingen åker den ut på Blocket igen, eller så tar jag ner en yttepyttevägg i hallen så jag får bort de fem centimeter som saknades för att soffan skulle gå in.
 
 
På övervåningen står inte alls min säng som jag hade tänkt. Istället står sängen nu i vardagsrummet och fungerar som både soffa och säng. Och det fungerar faktiskt riktigt bra. Denna sommar, Men sen vill jag ha ett riktigt sovrum och ett riktigt vardagsrum. Men tills dess ser vårt vardagsrum ut så här. Med soffans ryggkuddar plus stora kuddar funkar sängen riktigt bra även som soffa. Här kryper vi upp tillsammans på kvällarna och avslutar dagen med en film.
 
 
 
Soffbordet följde med precis som fåtöljen som jag har haft många år. Det lilla rökbordet köpte jag på auktion för många år sedan. Den rosa mattan köpte vi på en bakluckeloppis för några år sedan. På hyllan förvarar jag några spel. Det enda i möbelväg som saknas i vardagsrummet, ja förutom en soffa då :) är ett skåp där jag kan förvara just spel, dator, bärbara DVD:n. Sladden ni ser i fönstret är TV-antennen men vi har valt att inte ha en TV här.
 
 
 
 
 
 
 
Och katterna har hittat sina olika favoritplatser i huset. I gamla hus är ofta fönstren djupa och så är det även här. Det gillar katterna och det ligger nästan alltid någon katt i något fönster.
 
 
Blogguppdateringen har blivit lite dålig sista tiden och det beror på två saker. För det första är vädret så underbart härligt så jag är knappt inomhus något alls på hela dagen, och det andra är att jag använder mobilt bredband och det tar en evinnerlig tid att ladda upp bilder, men jag har tagit många bilder så det kommer mer när jag har mer tålamod att sitta och vänta på den långsamma datorn :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0