Missöden och glädje

Så nu är vi på plats i vårt nya hus sedan en vecka. Här lever jag utan tv, utan internet och utan mobil sedan i lördags. Rätt så skönt faktiskt ;)


Vi fick redan första dagen känna på livet som husägare. En hel del missöden och missräkningar blev det i början.


Den fina soffan jag köpte billigt på Blocker i Göteborg och körde ner till Skåne gick inte att få in i huset. Sängen jag köpte på samma annons gick inte upp för trappen till övervåningen. Det blev till att tänka om där sent på kvällen efter en lång dag. Ska visa bilder vid tillfälle.


Första gången jag skulle diska började vattenkranen spruta vatten åt alla håll och läckte vatten vid kopplingarna. Då var det bra med mobil och snabbt leta upp en rörmokare. Ny kran fick installeras.


På köpet fick jag hit tre killar från kommunen som började leta efter vart vattenledningen gick in på tomten. Passade på att be om hjälp med lite saker :) Så trevliga alla människor jag mött här i Skåne är. Hjälpsamma och gett oss massor av tips.


Så efter de första dagarnas missräkningar känns livet här helt underbart. Så vackert. Så lugnt. Precis allt jag hade tänkt mig och lite till.


På kvällarna lagar vi mat, när disken är avklarad kurar vi skymning med lite gott te och kryper upp i sängen och ser en film på den lilla bärbara dvd:n dottern vann för flera år sedan.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt att ni är på plats och trivs!Lite väl många överraskningar kanske....men det löser sej!Ha det gott!

2014-07-10 @ 00:26:00
Postat av: PiaFia

Härligt att ni är på plats! ha nu en solig härlig och fantastisk sommar Kram PiaFia

2014-07-10 @ 10:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0