Vinterdag

 
Vaknade imorse av att solen äntligen sken över oss. En blå himmel och under natten hade det snöat. En sån dag måste man bara ut och njuta. Men att leva med en tonåringen innebär att vi har lite olika dygnsrytm, så medan jag väntade på att hon skulle vakna bakade jag en ny omgång morots- och solrosfröbröd, som visade sig komma väl till pass senare under dagen.
 
 
Framåt eftermiddagen kom vi äntligen ut. Ovan vid kylan pälsade jag på mig ordentligt :))
 
 
 
 
 
Vi tog en promenad runt sjön, kastade snöboll och tänkte sedan avsluta med en fika i kaffestugan.
 
 
 
 
 
 
Vi hade tänkt att sitta vid brasan och äta årets första semla, men uppenbarligen tänkte hela stan detsamma för de var slut överallt. Så det blev till att åka hem och göra egna semlor istället. Medan jag fixade soppa till middag gjorde dottern semlor med egengjord mandelmassa - aldrig mer att det blir köpa grejer :) Hon är världsbäst på att baka!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0