Vårkänsla

Direkt efter jul börjar tulpanerna fylla affärerna. Riktigt så snart är jag inte sugen på att skapa vårkänsla, för tulpaner ger mig en känsla av den kommande våren. Ett löfte om att det så småningom kommer en vår där tulpanerna blommar utomhus i rabatterna. Krispiga, spänstiga i klara, fräscha färger.
 
 
Men igår när jag handlade vaknade suget och jag köpte lite vårblommor
 
 
 
 
Jag gillar vita blommor, då jag tycker vitt och grönt är en så fräsch kombination. Jag hade tex bara vita blommor i min brudbukett. Men så här till våren gillar jag färg :)
 
 
 
 
 
Bara tulpaner kan se lite glest ut så idag ska jag ut i skogen och plocka lite blåbärsris att fylla ut buketten med. I affären hittade jag även primulor som passade så bra i färg till tulpanerna- Primula är också en blomma som säger vår för mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette Sandelin

Jättesnyggt. Varmt, fräscht och ombonat.

Svar: Tack Jeanette :)
None None

2014-01-23 @ 07:45:29
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0