Skönt i sängen

Åh vad det är skönt att sova! Jag tycker att sova är en lite bortglömd hobby. För många är sömnen det man skär ner på när det är svårt att hinna med allt vi tänker att vi måste. När det egentligen är tvärtom! Det är när vi får ordentlig sömn som vi orkar med allt annat i livet. Vi borde sätta sömnen som vår främsta hobby, nummer ett.
 
 
Den bästa stunden på dagen är när jag lägger mig i sängen, släcker lampan, bullar upp kuddarna och sveper täcket över mig. Stunden innan jag somnar är så skön. Täcket drar jag upp till hakan, en katt kurar ihop sig vid fötterna och jag känner mig glad, lycklig och tillfreds med livet.
 
 
När jag sedan har sovit skönt tillräckligt länge vaknar jag pigg och utvilad, ofta innan klockan ringer, Kroppen och själen är redo för en ny dag. Jag har också insett att jag behöver gå upp senast vid halv sjutiden även när jag är ledig, äta frukost, göra mig i ordning och sedan göra något. Aktivitet istället för vila. Jag har ju vilat tillräckligt och nu behöver kroppen aktivitet :)

Kommentarer
Postat av: Susanne Jonsson

Hej, vilken fin blogg du har, fina texter. Håller definitivt med dig om att det hur mysigt som helst att somna med en liten mjuk varm vovve bredvid sig (jag har ingen katt). Jag försöker stressa ner från vardagens höga tempo eftersom jag inte vill gå in i väggen igen, som jag gjort en gång förut, och då är husdjur väldigt bra att ta hjälp av. Dels är de mysiga och fina, man måste gå ut med dem varje dag och promenader är avstressande, dels måste man tänka på annat när man sköter om dem... win-win liksom!

Svar: Tack Susanne! Ja visst är det härligt med djur. Jag har haft hund också tidigare, men de senaste tre åren har jag bara haft mina katter. Att ha djur är hälsofrämjane, men speciellt hundar tror jag för då måste du dessutom ut och röra på dig :)
None None

2014-01-17 @ 09:34:37
URL: http://www.exselor.blogg.se
Postat av: Anna-Maria

Jag vill bara säga att jag läser din blogg varje dag och jag tycker så mycket om den! Tack för allt du skriver. Kram :)

Svar: Åh, tack för dina snälla ord. Jag blir så glad att du tycker om det jag skriver. Stor kram och hoppas du får en skön helg
None None

2014-01-17 @ 20:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0