Längtan

Åh vad jag önskar att jag hade möjlighet att ha egna höns. Det behöver inte vara så många, 3 stycken skulle räcka åt oss och tupp kan jag vara utan. Kanske, kanske det då skulle kunna gå att ha ett litet hönshus i en del av min trädgård. Jag ska kolla med kommunen vilka regler som gäller här. I vissa kommuner får man ha höns i tätbebyggda områden om man inte har någon tupp.
 
 
Vi äter rätt så mycket ägg och det hade varit så härligt att gå ut och plocka direkt från hönshuset istället för att köpa i affären.
 
 
Kollade nätet på hönshus
 
 
 
Fast kanske inte en gammal bil :) även om jag gillar tanken med återvinning
 
 
Men det här huset var riktigt fint
 
 
 
 
Jag har sett flera som byggt om lekstugan till hönshus. För min del får hönshuset utöver att vara praktiskt gärna också vara vackert. På bloggen www.alternativ.nu hittade jag ett mycket fint hönshus
 
 
 
 
Fräscht och välskött gör stor skillnad
 
 
 
 
 
 
 
 
Något liknande skulle jag kunna tänka mig
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0