Inred med grönt

Än så länge är det vinter, eller nåja meterologiskt är det höst här i södra Sverige :), men snart är våren här. Våren tillhör träelementer enligt Feng Shui. Trä står för energi, växande, livskraft - precis som våren själv när hela naturen tar i från sina rötter och föds på nytt.
 
 
Till träelementet hör också alla växter, och färgen grönt, så för att ta in vår hemma och få mer av det energigivande träelementet - fyll på med växter. Gröna växter, vårlökar, krispiga tulpaner.
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst får man energig bara av att titta på dessa härliga, livskraftiga växter :)
 
 
Några av mina krukväxter hemma börjar se väldigt trötta ut, och är dessutom en delikatess för mina katter så de är ganska söndertuggade. Så nu ska några nya gröna skönheter få komma hem till mig och ge mitt hem lite vårenergi.
 
 
 
Tänk på hur bladen är formade. Här är en fin krukväxt jag hade på mitt kontor tidigare. Plättar i luften har runda, mjuka, vänliga blad, vilket är vänligare mot kroppen och ger en bättre energi än växter med spetsiga och vassa blad.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0