Ekologisk frotté

Jag är på jakt efter nya handdukar och vill gärna hitta bra, sköna, hållbara handdukar i ekologisk frotté. I de butiker jag har frågat har de inte haft några handdukar alls i ekologisk frotté, så nu har jag sökt runt lite på nätet.
 
 
Jag såg att bla ICA har I love eco även på handdukar. Jag hittade också en sajt som heter Hildur.se som säljer handdukar av ekolgoisk frotté. Nu är jag lite skeptisk till att handla textilier på nätet, då jag gärna vill känna på dem först innan jag slår till. Jag är en ganska taktil person, så för mig är det viktigt att de känns bra, är i rätt storlek och håller sig fina även efter tvätt.
 
 
Är det någon av er som har handdukar i ekologisk frotté som ni är nöjda med och kan rekommendera?
 
 
Frottéhandduk, Fairtrade och ekologisk

Kommentarer
Postat av: Annette

Kan rekommendera butiken Näva,de har ekotextil.
Har inte provat deras handdukar men t ex tofflorna de säljer är helt underbara (ull med halkfri sula).
Tack för en intressant blogg,du skriver många tänkvärda saker.

Svar: Tack Anette! Tofflor i ull är ju sååå skönt. Värmer gott om fötterna, speciellt nu när golven är lite kalla
None None

2014-01-18 @ 14:58:41
Postat av: marita

Jag är helnöjd med badlakanet från Oria som du visar på bilden? Tjockt, mjukt och härligt;)

Svar: Jag tror jag ska beställa en och se vad jag tycker om det, men det låter på din beskrivning att det är precis vad jag är ute efter :) Tjockt och mjukt låter perfekt.
None None

2014-01-18 @ 15:57:02
Postat av: Carola

Har köpt frottehanddukar på Gudrun Sjödén. De
är mycket bra och håller och är ekologiskt producerade.

Svar: Tack för tipset!
None None

2014-01-19 @ 00:16:13
Postat av: CrimsonAnna-vegetarian of doom

Har inte Åhlens ekologiska handdukar? Har en från deras serie Vide. Trodde först att den inte skulle vara så skön, men när jag torkade mig med den var den underbar :)

Svar: Tack för tipset :) Jag ska kolla på Åhlens och känna på dem. Jag kollade ICA:s ekologiska handdukar men de kändes för tunna
None None

2014-01-19 @ 18:41:16
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0