Attraktionslagen?

För två och ett halvt år sedan satt jag på en bed & breakfast på Österlen för jag skulle gå på grillfest hos Charlie Söderberg som nyligen köpt ett hus där.
 
 
Jag kände mig så tillfreds när jag satt där och hade svårt att slita mig och åka hemåt. I horisonten såg jag det mjuka, böljande landskapet. I knät låg en hemlös katt som strök omkring vid stället och gjorde sig hemmastadd och ville inte alls lämna mitt knä. När jag försökte resa mig upp försökte han klamra sig fast och få mig att sätta mig igen - vilket jag gjorde en stund till :)
 
 
När jag kom hem hade jag kommit till insikt att det är så jag vill bo och leva på sikt. Jag vill ha den där fria utsikten från mitt hem. Jag skrev ner mina önskemål och formulerade det i nutid. Där skrev jag att inom fem år kommer jag att bo i Skåne med utsikt över kullar och ängar.
 
 
Igår gick jag in på en väns facebook och såg en bok hon hade gillat
 
 
Drömmen om B&B
 
Drömmen om bed & breakfast, vandrarhem och pensionat av Sofia Gynge som i 12 års tid drivit vandrarhem utanför Sälen . Jag tyckte den såg fin ut och klickade vidare, hamnade då på en facebooksida om bed & breakfast och där ser jag att det vandrarhemmet jag bodde på då nu är till salu. Det innebär att jag faktiskt skulle kunna skaffa mig precis samma utsikt som jag fastnade för då.
 
 
 
Här satt jag på en stol med en kopp te, och njöt av lugnet, utsikten och en katt som törstade efter närhet.
 
 
Med denna utsikt...
 
Brantås egna gäss
 
 
Vy över dammen
 
 
Innergården där ena delen är bed & breakfast och mittemot ligger bostadshuset
 
 
Innergård
 
 
Bostadsbyggnad
 
Innergård
 
 
Brölloppsviten
 
En del av inredningen känns ganska gammalmodig vilket jag tänkte när jag bodde där, men här finns massor av potential. Nuvarande ägare går i pension. Här skulle det vara fantastiskt att inreda med loppisfynd som fräschas upp och ger en ombonad härlig känsla.
 
 
Vy från bostadsbyggnad
 
 
Ett separat frukotsrum som också används till festlokal. Här ser jag ju också alla möjligheter att driva en kursgård som varit min dröm i tio års tid, och som jag då tänkte skulle bli verklighet någon gång mellan 45-50. Jag är nu 47 så tiden är rätt ;))
 
 
Matsal
 
 
Matsalen

Kommentarer
Postat av: PiaFia

Wow! Det är ju fantastiskt!Spännande! Lycka till med vad det blir! Kanske kommer jag och går en kurs ;)

2014-01-23 @ 12:54:52
Postat av: Lena Sågerås

Ja det är märkligt:-)
Tänk om du skulle ta tillfället och förverkliga drömmen!!!
Kram

2014-01-23 @ 15:10:39
Postat av: Yve

Ta chansen om du har möjlighet.Ser fantastiskt ut.Kram

2014-01-23 @ 19:34:11
Postat av: Nillas Hälsa & Harmoni

Spännande! Det ser ut som om tiden är inne nu! Lycka till!
Varma hälsningar, Gunilla

2014-01-23 @ 21:39:50
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: Stina

Kommer gärna dit på kurs eller bara som gäst när du har startat din verksamhet. Kanske du behöver lite hjälp ibland också! Du vet var jag finns!

Svar: Du är så välkommen Stina :)
None None

2014-01-24 @ 17:10:45
Postat av: Marie

Jag kommer absolut dit! Ser underbart ut!
Marie

2014-01-24 @ 18:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0