Graceful Living

Agneta Nyholm Winquist, som var en av de svenska pionjärerna inom Feng Shui och har skrivit flera böcker om ämnet, lämnade för några år sedan över stafettpinnen när det gäller utbildning av nya Feng Shui-konsulter till en annan person. Sedan dess har hon startat en ny skola, Graceful Living, som mer tar hänsyn hur man skapar ett medvetet och njutbart liv. Feng Shuis principer följer naturligtvis med, men det finns även inslag av andra sake som tilltalar mig. Som skapar en helhet.
 
 
 
 
Så här säger hon skapar du en plats för stillhet:
 
 
Dofter  med lavendel, sandelträ, ros eller någon doft som får dig att tänka på något gott.
 
 
Naturföremål som trä, en gren eller en sten.
 
 
Tavla med lummig grönska, en miljö, som påminner om det goda.
 
 
Varma färger.
 
 
En skön filt.
 
 
Om inredningen är vit så använd mjuka fällar och filtar som mjukar upp och ger värme.
 
 
Musik som rör sinnena.        
 
 
En bok med poesi.
 
 
Textilier som gör miljön varm.
 
 
Symboler som ger själslig näring

Kommentarer
Postat av: tina

Måste bara säga att jag verkligen älskar din blogg! Är inne och läser allt nytt som du skrivit och tycker du har mycket sunda åsikter och värderingar.

Kan väl ibland känna att jag slukas upp av allt "köpande" även om jag är väldigt eftertänksam innan jag köper nåt idag. Men ofta vill jag rensa ut ordentligt och bara få utrymme att "andas" på - och du inspirerar mig stort ska du veta.

Utan att ge dig press men jag hoppas du fortsätter länge med din blogg :)

Hälsningar tina

Svar: Tack Tina! Vad glad jag blir över dina ord. Ibland funderar jag på varför jag fortsätter blogga.Det tar en del tid och antalet läsare är ungefär detsamma efter tre år, men så får jag sådana kommentarer som din och tänker att det ju inte är antalet som är det viktiga. Det räcker med att någon uppskattar det jag gör för att det ska kännas värdefullt. Så din kommentar gjorde mig jätteglad. Så roligt att jag kan inspirera dig :)
None None

2014-02-11 @ 17:50:36
URL: http://atwaterlilyroad.blogspot.se/
Postat av: tina

Har ju själv bloggat endast drygt ett år men som du säger tar det mycket tid och ibland funderar jag också på att ge upp det hela men, man har ju ändå lärt känna lite folk och jag gillar ju bild och text så då fortsätter jag ett tag till....

Vad jag vill säga iaf är att jag har läst din blogg jättelänge men varit ruskigt dålig på att kommentera men, visade din blogg för min mamma som jag tror nog aldrig förstått grejen med mitt bloggläsande och nu är hon inne jätteofta på din och läser, ringandes till mig efteråt och berättar eller hör efter om jag läst detsamma och som hon skryter på dig, att din blogg är så bra och hur hon gillar din inställning och ditt sätt att leva :)

Du är skitbra, kom ihåg det :)

Mvh tina

Ps, jag la till dig i min lista på min bloggsida - hoppas det är okej?

Svar: Åh vad roligt att höra att din mamma gillar min blogg :) Sådär fungerar jag också med bloggar jag gillar och pratar med min dotter om inlägg jag läst som jag gillar, eller som väckt tankar hos mig
None None

2014-02-11 @ 20:15:01
URL: http://atwaterlilyroad.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0