Äntligen en hemmadag!

Jag brukar säga till alla att det bästa jag har gjort på senare år är att gå ner i arbetstid. Från 100% till 80%, och på sikt är planen att jag ska gå ner till 60 %. Arbeta tre dagar i veckan har tilltalat mig länge, men än är jag inte riktigt där så det funkar ekonomiskt. Men ledig en extra dag i veckan klarar jag, och jag har valt onsdagar.
 
 
Men, de senaste tre onsdagarna har jag jobbat. Förra veckan i ett uppdrag i min enskilda firma där jag arbetar med arbetslagsutveckling bland annat. Förra veckan var det ett möte på jobbet med anledning av omorganisationen jag var tvungen att vara med på, och veckan innan dessa var jag på kurs i Stockholm.
 
 
Ovanpå det var jag ju borta hela helgen på bloggevent på Krusenbergs herrgård. Så idag njuter jag av den där hemmadagen som är så viktig för mig. Efter morgonens ridning och förmiddagens fika gå här hemma och plocka lite, fixa med blommorna, dammsuga, klappa katter, fixa med papper, läsa ikapp tidningar och ja, bara landa här hemma är helt underbart. Att få njuta av mitt nedväxlade liv. Kanske baka lite mer bröd för det börjar ta slut i frysen.
 
 
Och idag ska ni få en outfit-bild på mig :) Så här ser jag ut när jag går hemma och har det skönt. Loungewear kallas det visst. Men jag har fått till det lite matchigt iallafall. Ceriserosa plyschbyxor och så kommer samma färg igen i knytbandet på min ullkofta. I övrigt osminkad och ofixad efter en lång skön dusch efter stallet. På fötterna ett par varma och mjuka fårskinnstofflor. Just nu värms även mitt knä upp av varm och gosig päls då vår största katt kom och la sig.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Såå trevligt att få en bild till på hur du ser ut!Det känns ju nästan som man känner dej lite när man följer din blogg och har så många lika intressen,åsikter o värderingar.Härligt att se en vardagliga,osminkade människa i en blogg! Lotta

2014-02-19 @ 16:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0