TV on demand

Jag har slutat titta på TV!!
 
 
Eller rättare sagt: jag har slutat titta på TV-apparaten. Det går ju ändå så få riktigt bra program. Program som ger mig något mer än kanske lite underhållning och distraktion för stunden.
 
 
Men det finns guldkorn i TV-utbudet. De ser jag på Play. Där kan jag själv bestämma VAD jag vill se, NÄR jag vill se det. Jag kan se gamla program. Jag kan se om program igen som jag tycker är bra.
 
 
De senaste dagarna har jag tex sett några avsnitt av en tidigare säson av Sommar med Ernst för att få lite inredningsinspiration till mitt nya hus. Jag tycker om hans inredningsfilosofi, som ofta stämmer väldigt bra med tankarna i Feng Shui.
 
 
Jag och dottern har titta på Världens bästa skitskola, som jag tycker är en mycket bra serie där den svenska skolan granskas. Den serien är gjord av UR.
 
 
 
 
UR har också gjort en annan bra serie - De obekväma. Där har bla Underbara Clara figurerat. Jag såg avsnittet när det visades på TV. Ikväll såg jag om det. Många intressanta tankar som hon tar upp, både när det gäller att leva ett enklare liv, downshifta, och om politik, feminism. Jag gillar Clara och hennes blogg är en av de jag läser regelbundet och blir inspirerad av.
 
 
Avsnittet hittar ni här  http://urplay.se/Produkter/180676-De-obekvama-Underbara-Clara
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja inte är det ofta jag hittar något att se på tv, utan jag klickar och klickar på alla dessa kanaler vi har. Hade bara jag fått bestämma hade vi inte haft tv alls, för som du skriver... allt finns att se genom datorn!
Helena.

2014-08-23 @ 08:27:33
URL: http://hesan-hesan.blogspot.com
Postat av: Ensamman mamman

Tack för TV-tipset. Ska jag titta på. :) Själv har jag precis som du övergivit TV-apparaten. Den kräver att man passar tider. Det gör man så det räcker ändå! Tacka vet jag svtplay!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0