Ett annat tempo

Efter åtta dagar hemma åkte jag ner till mitt hus i Skåne igen. Idag har jag åkt in till stan, Ystad för att göra lite ärenden.


När jag går längs huvudgatan så långsamt inser jag att här är ett helt annat tempo. För även om jag går mycket långsamt, strosar fram, kör jag ändå om folk. Här kan de verkligen flanera, njuta av den höstiga luften, solen, sitta och ta en fika, prata med människor man möter. Här finns ingen stress. Ingen verkar ha bråttom.


Skönt med lite folk, men nu ska jag ta en promenad längs havet och sen hem igen. I ett behagligt tempo.


Kommentarer
Postat av: Helena

Låter som Lysekil nu när turisterna har åkt hem.
Så otroligt skönt!
Helena.

Svar: Ja visst är det skönt att vara i sk sommarstäder när sommaren, högsäsongen och turisterna har lämnat.
None None

2014-08-24 @ 11:44:49
URL: http://hesan-hesan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0