Så skönt!

Vad skönt det är att få gjort en sån där tråkig sak som hänger över en, som man gärna skjuter upp och skjuter upp. Som ofta dyker upp i tanken, men som man aldrig kommer till skott med att få gjort.
 
 
Igår kväll gjorde jag en sån sak. Jag tog fram min egna receptbok där jag klistrar in recept jag gillar, eller är intresserad av att testa och som jag tror kan bli en favorit. Jag tog fram en sax, klister och alla recept som har samlats på hög, gjorde en ny avdelning som jag döpte till det inspirerade namnet Vegetariskt :) Jag kom hem från det andra tillfället av min matlagningskurs i vegetarisk mat runt åttatiden på kvällen. Vi hade lagat tre olika rätter som alla var riktigt goda och som jag kommer göra fler gånger. Två av dem var med röda linser, den tredje en tomat och basilikarätt där man knäckte ner ägg i röran och sen åt med LCHF-bröd som bestod av keso, ägg och flera olika frön.
 
 
Sen tog det mig ca två timmar att klippa till recepten, klistra in dem, redigera kokboken lite (dvs ta bort recept som jag inte längre tilltalas av) och sen kunde jag avsluta kvällen med att sätta tillbaka boken utan massa lösa papper och ta en kopp te.
 
 
Vilken känsla att ha gjort klart något som jag har funderat länge på. Så skönt! Ikväll ska jag ta tag i nästa sak som jag funderat på länge - sortera ut vintergrejer, ta fram vår och sommargrejerna och samtidigt rensa på vinden. En del saker kanske kan funka i nya huset, men andra ska iväg till loppis på onsdag.
 
 
När man gör klart sådana saker känns både sinnet och hemmet så mycket lättare :)
 
 
Det här tycker jag är en snygg receptbok
 
 
 
På ICa har de den här som går att torka av
 
 
 
Själv har jag tagit ett vanligt anteckningsblock i A4 format med hårda pärmar, och den har hängt med mig i många är redan.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Blir nyfiken på recepten! Tycker det är svårt att hitta goda vegetariska rätter, så du får hemskt gärna dela med dig :)
Grattis till huset också! Det är så spännande att följa dig och din resa!
Kram Agneta

Svar: Det ska jag göra Agneta :) Jag har tre mycket goda recept med röda linser som kommer med ett inlägg snart
None None

2014-04-02 @ 21:55:21
URL: http://getasvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0