I baktagen

Vi har delat upp bakningen på så sätt att när det handla om matbröd är det jag som står för det, medan all annan bakning gillar dottern att göra. Förut kunde hon stå i köket i timmar och göra fantastiska citronmarängpajer, macroner eller något annat sött och gott.
 
 
Nu när vi valt bort socker och lever nyttigare finns fortfarande intresset för att baka kvar, men nu blir det nyttigare saker. Här bakas ofta en suveränt god äppelpaj med mycket äpplen täckt av en deg gjord på mandelmjöl, kokos, lite dinkel och en skvätt honung som vi sedan äter med kesella smaksatt med vaniljpulver.  Och alla råvaror är naturligtvis ekologiska. Smakar mycket mer!
 
 
Gott, gott, gott....och det blev dagens fika....och efterrätt :) Idag har vi njutit av svenska husmansklassiker: köttbullar gjorda på nötfärs från Gröna Gårdar, kokt potatis och gräddsås, följd av äppelpaj. Livet är ganska gott och vi njuter inomhus när regnet smattrar mot rutan. Men i morse startade jag dagen med att ge mig ut och springa. Första rundan gick faktiskt rätt så bra, men oj vadjag har ont i benhinnorna. Får nog försöka med skogen nästa gång, istället för asfalterade cykelbanor. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har också valt bort socker till stor del och försöker att köpa mer och mer ekologiskt, kravmärkt, närproducerat. Mörk choklad äter jag ibland och jag skickade efter den du tipsade om; Blanxart 70% med mandel, såå god!

Svar: Visst är den chokladen sjukt god! När man väl smakat god kvalitetschoklad går det inte att gå tillbaka till vanlig Marabouchoklad, så vårt chokladkonto har ökat men det är det värt :)
None None

2014-04-16 @ 07:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0