Att våga

Maria Österåker, som skriver min nya favoritblogg Lev mer på mindre, har också skrivit några böcker. En bok som handlar just om att leva mer på mindre där hon skriver om sitt nya liv som självförsörjare och egenföretagare, som jag har bett mitt bibliotek att köpa in.
 
 
Lev mer på mindre -boken
 
Men hon har också skrivit en liten bok om att våga, där hon skriver om vad som fick henne att våga ta steget, säga upp sig och starta ett nytt liv. Den kan du hitta här http://issuu.com/osteraker/docs/att_v_ga.
 
 
Jag funderar mycket kring att våga just nu, då jag känner att det börjar bli dags att göra några förändringar i mitt liv. Kanske är det en begynnande femtioårskris (jag fyller 47 om några veckor) eller så är det kanske mina drömmar som jag haft ett bra tag som börjar pocka på mer och mer, som vill att jag ska göra något mer än att bara drömma. Jag drömmer om att bo och leva på ett annat sätt än jag gör idag, även om jag är rätt nöjd med hur mitt liv ser ut idag, med en bra bostad och ett jobb jag trivs med. Men jag vill något mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0