Udda fågel

Jag är egentligen en liten hemmakatt och trivs med att vara hemma på kvällarna. Jag rör mig mest mellan hemmet, jobbet, yogasalen, stallet och Ica-affären. Där har ni mitt spännande lyxliv ;)

Men ibland behöver man bryta rutinerna och hur mycket jag än gillar att vara hemma, klappa katter, pyssla lite, ligga i soffan och läsa så beger jag mig ut på äventyr ibland.

Ikväll är jag på Gasellgalan där Dagens Industri korar det snabbast växande företaget i länet. Det ät föreläsningar, mat, dryck och mingel. Då jag är här själv får jag många möjligheter att observera och något som slår mig är vilken anonym grå massa alla affärsmän är. Här är bara ett mörkt hav av kostymer runt mig så jag känner att jag sticker ut i min rödvita Odd Molly-klänning och inte har anammat näringslivets dresscode.

Måste man klä sig på ett visst sätt för att signalera att man är duktig? Hur kan man minnas alla dessa människor som ser ut att vara klonade från samma person. Jag minns bättre någon som sticker ut och är annorlunda. Vad tänker ni om det?


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej!
Ja, nog syns du mer än männen i mörka kostymer! Men till deras försvar, så har de kanske inte lika många valmöjligheter som vi kvinnor har när det gäller klädsel. Koden är nog just mörk kostym...sedan kan det bli supersnyggt beroende på skjorta och slips eller något ledigare stil! (Märks det kanske att jag har arbetat många år på en herravdelning?)
Angående julfärger...använder mig alltid av naturfärger...dina foton längst ner tilltalade mig mycket. I köket blir det lite rött!
Varma hälsningar, Gunilla

2013-11-26 @ 17:18:05
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: PiaFia

underbart! Det är ju dig de kommer att komma ihåg! Det är modigt att sticka ut lite och när jag vågar är jag så nöjd! :)

2013-11-27 @ 19:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0