Något är möjligt!

Åh vad länge sedan jag skrev ett inlägg nu :) Vissa saker har löst sig, tex bankkortet som visade sig hade gått ut och banken hade missat att skicka ut ett nytt. Förra fredagen var det ju 1 november och då mitt korts giltighetstid gick ut i oktober blev det några dagar utan i stort sett några pengar alls, då kortet inte fungerade varken i affärer eller i bankomat. Och hur mycket kontanter brukar man gå runt med i dag? Inte mycket för min del iallafall, men det löste sig snabbt när nya veckan kom och jag gick till banken. Nytt kort och allt är som vanligt igen :))
 
 
Datorn däremot verkar vara död och utom räddning
 
 
I veckan var jag en sväng till ett av mina favoritställen - biblioteket. På mitt bibliotek har de två avdelningar som jag återkommer till igen och igen, hälsohyllan och en hylla med litteratur kring miljö.
 
 
Där hittade jag senast en liten bok som fångade mitt intresse:
 
 
 
 
I boken skriver hon om sin resa mot ett enklare liv, med självförsörjning. Hon skriver om odling, djur, misslyckanden, njutning och även om jag inte gillade allt hon skriver så tyckte jag mycket om boken, och kan rekommendera den för er som också försöker hitta nya förhållningssätt.
 
 
Att leva ett enklare, och grönare, liv är för mig en process där varje steg, och varje förändring leder vidare till nya saker. För mig började det med att jag rensade hemma, slutade i stort sett att shoppa, gick ner i arbetstid, äter sundare och handlar ekologiskt så mycket det går.
 
 
Nästa steg som känns naturligt för min del är att förändra mitt boende, leva närmare naturen, vilket också ofta är billigare :) Där vill jag själv odla mer av det jag äter, även om jag inte har som mål att bli helt självförsörjande.
 
 
På baksidan av boken står det så bra att det är kanske inte möjligt, eller ens något man eftersträvar, för alla att göra så stora förändringar som hon själv har gjort, men något är möjligt för alla.
 
"Boken vill lyfta fram att var och en har möjlighet att öka sin förståelse för ekologiska sammanhang och på samma gång få en ökad livsnjutning. Allt är inte möjligt men något!

Vi får följa en storstadsmänniskas väg bort från meningslös och tråkig konsumtion till sensuellt liv i naturen. Allt det vackra, spännande, otroligt roliga som det för med sig att producera sin egen mat genom odling och djuruppfödning tas upp. Vi får följa med i alla praktiska detaljer från mulltoa till kalvningar, från trädfällning till ruvande kalkoner, från rabarber till morötter.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: klok som en bok:-)

Låter intressant, ska sätta upp en på min läslista:-)

2013-11-08 @ 15:45:15
URL: http://mestbaradeckare.blogspot.se/
Postat av: CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

Låter ganska intressant. Som du skriver, ofta gillar man inte allt i böcker.

2013-11-09 @ 11:24:30
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0