Vatten i trädgården

I år har jag bestämt att min lilla trädgårdstäppa ska förvandlas till en grön oas, en plats för mig att hämta kraft, koppla av, njuta och bara vara.
 
 
När man planerar trädård är det viktigt att tänka på att få med de fem elementen; jord, metall, eld, trä och vatten. I min trädgård vill jag göra ett trädäck där jag har min sittgrupp. Brevid den vill jag göra en liten rabatt och i den rabatten vill jag ha vatten. Vatten i trädgården kan bestå av ett litet fågelbad (där man måste tänka på att byta vatten ofta, så det inte blir stillastående och sunkigt) eller så kan man ha vatten i rörelse. Själv har jag tänkt mig en liten fontän vars ljud hjälper mig att koppla av.
 
 
Här har jag hittat lite inspirationsbilder. Vilken tycker ni bäst om?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Den nedersta bilden! Väldigt fin och stilren,passar utmärkt med tanke på feng shui!

2013-05-27 @ 17:32:19
Postat av: Annika

Bilden längst ner med yin och yan föll jag för och skulle kunna få flytta in hos mig.

2013-05-27 @ 22:43:33
Postat av: Mia

Jag tycker antingen den översta eller den understa bilden är den finaste!

2013-05-27 @ 23:09:11
Postat av: Sandra

Nedersta skulle jag vilja ha i min trädgård. Vart har du hittat den?

2013-06-02 @ 20:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0