Semester

Nu jobbar jag mina sista dagar innan jag börjar en fem veckors lång semester. Jag har även bestämt mig för att under denna tid ta semester från bloggen. Ni har säkert märkt att jag de senaste månaderna har känt mig lite bloggtrött, och inte bara på att skriva på bloggen, utan även att läsa bloggar.
 
 
En viktig sak för att skapa balans är att fundera på hur vi spenderar vår tid. Det är viktigt att ha sjok med tid utan avbrott, få tid till att tänka klart, få tid till att gå in i ett tillstånd av flow och få avsluta en uppgift utan att bli avbruten. Det är också viktigt att tänka på att bara för att något finns där, information tex, så innebär inte det att vi måste ta del av det.
 
 
I morse när jag åt frukost tittade jag på ett avsnitt av Oprah Winfrey, där flera familjer fick se hur de klarade sig utan vissa saker. En familj fick vara utan all elektronik i två veckor (ungefär som i boken Nedkopplad, fast kortare tid) och på bara två veckor utan dator, TV, mobil etc kom familjen varandra närmare och gjorde mer saker tillsammans. En annan familj fick rensa bort tio saker om dagen var för att förenkla sina liv.
 
 
Jag har förenklat mitt liv successivt under drygt två års tid, och nu väljer jag att förenkla det ännu mer på min ledighet genom att även ta semester från bloggen. Jag är tillbaka igen i augusti :)
 
 
Jag önskar er alla en riktigt skön och avkopplad sommar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Jag hoppas att du, din dotter och katterna får en härlig sommar och jag ser fram emot att få fortsätta att läsa din blogg i augusti.

2013-06-24 @ 12:18:00
Postat av: Hanna

Gillar din blogg, det behövs nån som skriver om såna viktiga saker som balans i livet. Din blogg stöttar mig i mitt balanssökande.
Önskar dig en skön sommar!
Kram / Hanna

2013-06-24 @ 16:15:00
Postat av: Yve

Önskar dig en riktigt härlig sommar o semester/ kram Yve

2013-06-24 @ 21:34:26
Postat av: birgit Ståhl

Trevlig semester

2013-06-24 @ 23:02:38
Postat av: Ulla

Tack igen för att du skriver så mycket klokt i din blogg.
Jag ska också försöka "koppla ner" lite mer nu.
Önskar dig en skön sommar!
Kram! Ulla

2013-06-25 @ 05:46:11
Postat av: Ulrika

ha det så härligt nu då! ser fram emot att få läsa mer klokt framåt höstkanten. :-)

2013-06-25 @ 18:03:04
Postat av: Katarina

Ha nu ett skönt sommarlov & tack för en både trevlig och tänkvärd termin. Hoppas få läsa mera i augusti... Kram Katarina

2013-06-25 @ 22:25:41
Postat av: nillashalsaharmoni

Kloka tankar som jag instämmer i!
Önskar dig, din dotter och katter en härlig och njutningsfull sommar!

2013-06-26 @ 07:57:43
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: Emelie

Tack för en trevlig vår/sommar med bra och välskrivna inlägg. Jag önskar er en skön sommar och hoppas på fortsatt bloggande framåt sensommaren/hösten. Kram!

2013-06-26 @ 15:36:33
Postat av: Åsa Andersson

Ha en jätteskön semester! Jag ser fram emot nya blogginlägg i augusti :) / Åsa

2013-06-30 @ 07:11:11
Postat av: sara

Hej Ann-Sofie, jag tycker du har en väldigt intressant blogg och skulle väldigt gärna vilja få kontakt med dig via mejl angående bloggens innehåll.
Skicka gärna iväg ett mejl!
mvh
Sara

2013-07-22 @ 12:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0