Ut med det gamla.....

...och in med det nya :)
 
 
Jag hoppas ni alla haft en bra nyårsafton, oavsett hur ni valt att tillbringa den. Igår såg jag ett så roligt TV-program från England som handlade om gnäll om nyårsafton och jag skrattade högt. Det var så träffsäkert och så roligt gjort.
 
 
Min nyårsafton skulle bli väldigt lugn tillsammans med dottern, som vi brukar göra, äta gott och titta på fyrverkerier vid tolv. Men en kompis till henne var också själv med sin mamma, så de ville träffas efter middagen så jag och den andra mamman gick hem till några kompisar där vi gjorde musikkryss och spelade gamla låtar som man nästan glömt bort, och hade väldigt roligt. Hämtade sen upp dottern och gick hem tillsammans. En kväll med både familj och vänner för oss båda, och vi var väldigt nöjda båda två.
 
 
Idag, denna första dag på nya året, passar väldigt bra att röja hemma. Så här ser planen ut för idag:
 
 
* Plocka bort julen, som börjar kännas dammig och passé. Granen åker ut och de andra julsakerna åker tillbaka till sin kartong på vinden. Jag går all-.in med mina juldekorationer redan till första advent och har jul hela december, men nu är julen över för min del och det nya året vill jag börja fräscht
 
 
* Ta bort den gamla almanackan och sätta upp den nya. Det känns alltid så härligt med en helt ny almanacka och ett helt år som ligger framför en
 
 
* Reflektera över 2012 och göra en sammanfattning av året som varit
 
 
* Skriva ner nya mål för 2013 för olika delar av mitt liv, som ekonomi, hälsa, bostad, relationer, fritid, personlig utveckling. Några tankar har jag redan haft om vad jag vill ha 2013, och det var roligt att sent när vi kom hem igår få ta del av några av dotterns nyårslöften och se att de tangerade mina på många sätt. Det är bra när man i familjen drar åt samma håll för det underlättar mycket och man kan stötta varandra
 
 
Så detta är saker jag tänker ägna mig åt idag. Ut med det gamla, och in med det nya :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0