Gör någon annan glad

Oj vad överraskad och glad jag blev alldeles nyss. Jag var på ett möte nära tjolöholms slott och på vägen därifrån tänkte jag stanna vid en liten gårdsbutik för att köpa marmelad.


I Uppland finns Nibble gård som gör en underbar rabarbermarmelad som jag fick i present en gång. Letade sen runt om i Göteborg efter något ställe som sålde den, utan framgång. Men av en slump hittade jag den i höstas på denna lilla gårdsbutik. Jag kliver in i den pyttelilla butiken och inser att jag inte har några kontanter. De tar inte kort så jag säger att jag får återkomma en annan dag. Då säger den enda kunden i affären att hon betalar den för mig. En helt främmande människa jag mötte för första gången när vi parkerade våra bilar.


Vad överraskad, och glad, man blir när en främmande människa gör något sånt. Jag gick därifrån med ett stort leende och känner att nu vill jag skicka det vidare och göra någon annan glad ;) mer sådant behöver vi! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0