Drömmen om landet

Drömmen om landet
 
 
Den andra säsongen av Drömmen om landet började på SVT igår. Där får vi följa fyra familjer som byter liv, från storstad till landsbygd under fem veckor förra sommaren. Det roliga i allting var att jag och dottern funderade på att söka efter förra säsongen. Det vi ville göra då var att driva en bed and breakfast, pensionat eller café någonstans längs Skånes kust, gärna Österlen som vi förälskade oss i när vi var där på semester för några år sedan, eller Bjärehalvön som jag haft mycket koppling till tidigare, eller Falsterbo-Skanör som också är fantastiskt.
 
 
Och i programmet igår är det en familj som ska driva just en bed and breakfast med café i den lilla fiskeorten Brantevik på Österlen. Jag och dottern var i den byn flera gånger och älskar miljön där, så vi hade gärna bytt med den familjen som var med på TV igår.
 
 
De andra tre familjerna är en familj som ska driva en bondgård på Öland med bland annat kor och grisar, hästar och höns, en annan familj som bor ganska när mig ska driva en getgård i Östergötland med bla osttillverkning och den tredje familjen är en ensamstående mamma med tre barn som ska driva en camping i Tyllsnäs udde utanför Borlänge där de bland annat ska sköta inköp och servering på dansbandskvällarna på campingen.
 
 
Det ska bli spännande att följa familjerna och se hur de tänker kring livet på landet - är det en romantisk dröm eller innebär det mer slit än vad de tänkt sig?? Speciellt spännande ska det bli att följa familjen i Brantevik, för det kunde kanske varit dottern och jag om vi väl hade kommit oss för att skicka in vår ansökan som vi pratade en hel del om ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0