Vardagslyx

Åh vad jag njuter av mitt långsamma liv. På soffbordet framför mig ligger Carl Honores bok Slow som jag läser valda delar av. I onsdags kväll var jag på inspirationsföreläsningar med 4good och en av dem pratade om slow så jag blev sugen att läsa dem igen. Men denna gång grep den inte tag i mig lika mycket som när jag läste den första gången.


Kanske för att jag redan anammat mycket av det som står i boken. Jag lever mer långsamt idag än för två år sen. Jag jobbar mindre, shoppar mindre, njuter av att vara hemma och njuter av det lilla.


Igår unnade jag mig lite vardagslyx - trerätterslunch på restaurangskolan. Lite mer tid, lite mer njutning men inte mer pengar. Jag åt räksoppa till förrätt, sen baconlindad kyckling med klyftpotatis och rödvinsås och till efterrätt min favorit - crème brule med marinerade bär. Så gott! Och inte behövde jag nån middag eller fredagsmys efter det ;))


Kommentarer
Postat av: Nillas Hälsa & Harmoni

Hej!
Jag kikar in på din blogg då och då och jag gillar det som du skriver om. Det är så givande att läsa om att leva långsamt och lite mer enkelt - att verkligen göra det som man vill och kan göra.Jag har rekommenderat din blogg för mina läsare, jag tror säkert att de liksom jag kan finna inspiration på din blogg.
Det är skönt att leva långsamt...det försöker även jag inspirera till!

2013-02-26 @ 21:40:19
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: milla

Den boken ska jag titta efter verkar intressant:)

2013-03-03 @ 09:21:33
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0