Återanvändning

 
Förra helgen var jag på den stora klädbytardagen som anordnades av Natruskyddsföreningen runt om i landet. I min kommun var det på biblioteket den anordnades.
 
 
Jag lämnade in tre plagg, som ändå hade sorterats ut från min garderob, och lämnade in dem mot tre kuponger. När dörrarna sedan öppnades gick det fort. Kläderna flög iväg från sina ställningar, och jag sonderade terrängen snabbt, och gick därifrån med en beige kofta, en ljusrosa kofta och en svart sommarklänning. Om dessa sedan kommer bli långlivade i min garderob vet jag inte än, men om jag känner att de inte var helt hundra lämnar jag dem till en loppis istället. What goes around comes around ;)
 
 
Jag tycker det är en jättebra idé att byta kläder med andra. På så sätt kan kläderna få en längre livslängd, och jag kan förnya min garderob utan att det kostar mig en krona. Win-win för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0