Mitt bibliotek

 
 
Här ser ni mitt bibliotek ;) eller vad som finns kvar av min boksamling. Tidigare hade jag ett par stora bokhyllor, som tog upp en hel vägg i vardagsrummet, fyllda med böcker, men efter flera utrensningar är jag numera nere på detta antal. En liten, smal bokhylla är numera allt jag behöver. Några fler böcker i hyllan kommer att rensas ut snart, men då kanske det fylls på med några nya, så jag tror att denna storlek på boksamlingen kommer att bestå, iallafall vad jag känner nu (men sådant kan ju ändras ;))
 
 
De böcker som blivit kvar efter mina utrensningar handlar de allra flesta om Feng Shui och inredning, stil, Simple Living och hälsa. Det finns några böcker med annat innehåll men detta är de områden som intresserar mig mest och där jag också gärna går tillbaka till böcker och bläddrar i och läser dem igen och igen. Några böcker kan jag efter ett antal genomläsningar känna mig färdig med och då åker de iväg till loppis. Några böcker känner jag att jag vill läsa åtminstone en gång till och då får de vara kvar.

Kommentarer
Postat av: GeddFish

Jag är lite av samma idé. Rensar gärna och mycket. Läser aldrig om böcker. Möjligen något speciellt exemplar, mer som fakta och upplysning.
Ditt bibliotek såg väldigt ljust och harmoniskt ut.
Smyger in med en nattakram, trött av dagens id...♥

2012-09-27 @ 22:45:12
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/
Postat av: jeanette sandelin

så mysig läshörna :)

2012-09-28 @ 08:18:57
URL: http://jeanettish.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0