Hålla ordning

So you live in a hovel
 
Ser det ut såhär hemma hos dig ibland? Något jag slås av ibland när jag hälsar på hos andra är att de har så mycket saker överallt, inte smutsigt men känslan är att det är rörigt.
 
 
För att undvika att det blir så hemma hos mig har jag ett par regler som jag lever efter:
 
 
* Var sak på sin plats. Allt som tas in i mitt hem ska också ha en speciell plats där det hör hemma
 
 
* Ställ tillbaka det som har använts på sin plats när man är färdig. På så sätt samlas det inte saker på hög som är på väg någon annanstans
 
 
* Rensa regelbundet bland tillhörigheter och behåll bara det som används
 
 
* Fyll inte bara på med nya saker, utan ta bort något när något nytt köps in
 
 
* Förvara saker som hör ihop tillsammans, tex alla träninskläder på samma ställe, alla bakartiklar på samma ställe, allt smink på ett ställe osv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0