Ett enklare liv

21 Quick Actions You Can Take Today to Simplify Your Life
 
 
Jag läste en definition av att leva ett enklare liv, eller egentligen att ha ett slow home, som jag tycker ger en så fin bild av vad jag försöker åstadkomma i mitt eget hem.
 
 
* Röra är bortsorterat och bortforslat
 
 
 
* Det är organiserat (på jobbet idag fick jag höra att jag är en "organisationsdrottning" :)) japp, jag gillar att ha  det organiserat omkring mig!)
 
 
* Det är dekorerat på ett medvetet sätt med saker som jag tycker om och som symboliserar positiva saker för mig
 
 
* Det är fyllt med goda minnen
 
 
* Det är ljust och luftigt, inrett på ett sätt som ger chi möjlighet att på ett mjukt sätt kunna röra sig runt i hemmet
 
 
* Det är enkelt dvs det är fyllt med naturmaterial och i färger som inte skriker åt mig, utan som är behagligt att vistas i
 
 
* Det är enkelt på det sättet att det finns det jag behöver, men inget överflöd
 
 
* Det har kontakt med naturen utanför, både genom fönster och genom att ha tillgång till en trädgård och den mer vilda naturen nära inpå
 
 
* Det är beläget så att jag har människor omkring mig som jag gärna umgås med, pratar med, delar saker med, på engelskan kallar de det för community. Att känna sig delaktig och ha sammanhållning. Det kan vara i en mindre ort, i en by eller i det området där man bor.
 
 
* Det är miljövänligt, hälsosamt och med ett ekologiskt tänk
 
 
* Det är en plats för mig att samla kraft och energi, koppla av och samtidigt umgås med nära och kära
 
 
* Det är en plats för mig att njuta av livet!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är så fascinerad av att det finns fler som tänker som jag! Alla punkter som är med här i inlägget är vad jag försöker att uppnå med mitt hem. Tack för att du inspirerar till ett enklare liv med mindre prylar och mer kvalitet! / Hanna

2012-11-17 @ 18:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0